Sikeres tulajdonos – online és offline üzlethálózattal

Nem titkolt célunk a növekedés aminek alapja kezd megteremtődni az által, hogy évente növekszik az eladásaink száma legalább 30%-kal.

Az értékesítésünk teljesen – a piaci trendeknek megfelelően – áttolódott a online értékesítés felé. Már évek óta fenntartunk és üzemeltetünk weboldalakat, on-line shopokat, mutattuk magunkról, hogy mi haladunk a korral, de nagyon sokáig csak egy periférikus csatorna volt az online értékesítés. Az elmúlt években egyre inkább azt figyeltük meg, hogy az online értékesítés átvette a bolti értékesítéstől a vezető helyet, de nagyon érdekesen ezzel együtt a kiemelt időszakokban a telefonos érdeklődések sem csökkentek, sőt a két platform elkezdett egymás kiegészítőjeként működni.

Először örültünk ennek, hiszen megvolt a webshop, volt telefonközpont, működtek a rendszerek, azt gondoltuk, hogy eljött a kánaán, csak a növekedésre kell koncentrálnunk és ügyesen versenyezni a piacon.

Két dologra azonban nem készültünk fel.

Először arra, hogy az internetes felhasználók számának drasztikus növekedése olyan érdeklődés, megrendelés és logisztikai dömpinget hozott, hogy az eddig jónak és modernnek gondolt rendszereink és szoftvereink már nem voltak elegendőek a növekedésből szármázó kihívások kielégítésére.

És arra sem, hogy a megnövekedett telefonos forgalomhoz nem elegendő a munkatársak számának növelése – és ugye ez most egyébként is nagyon nehéz ügy -, mert nem tudjuk kezelni a kérések nagy számát és nem tudjuk az ügyfelet időben kiszolgálni, követni az értékesítési folyamatokat. Ezek pedig nemhogy javítanak a piaci helyzetünkön, hanem sokkal inkább még ártanak is.

Fűhöz-fához kapkodtunk, hogy miként lehetne az online és telefonos kiszolgáláshoz megfelelő megoldást találni.

Próbálkoztunk a létszám növelésével, hiszen van webshop, van minden, ezért úgy gondoltuk ez lehet a bökkenő.

Teljesen sikertelen ötlet volt, mert a kampányszerű terheléshez nem tudtuk költséghatékonyan mértezni a munkatársak számát, nem beszélve a létező munkaerőhiányról.

Próbáltuk a meglévő rendszereinket használni erre, de kiderült, hogy egyszerűen ezek a rendszerek nem erre vannak felkészítve és több a kár mint a haszon.

Természetesen – ahogy eddig is – először gondos gazdaként magam akartam levezényelni a folyamamatot, hiszen eddig is sikerült saját erőből ezeket megoldanunk, csakhogy ez az irány elképesztő erőforrásokat igényelt tőlem, ráadásul a tényleges üzlettől vette el az időt, és utólag bevallva sem a végeredmény, sem a folyamat nem sikerült.

Ezen a ponton döntöttem úgy, hogy ha ez így megy tovább akkor a vágyott növekedés helyett egy átláthatatlan, a piacon vesztes céget sikerül kemény munkával megvalósítanom.

Ezt semmiképpen nem akartam ezért elkezdtem tudatosan olyan cégeket keresni, amelyek az üzleti folyamataim alapján tudnak megoldást kínálni a cég céljainak eléréséhez.

Most így visszaanézve alapvetően ez elpazarolt idő volt a kudarcok, a még több feladat és a még nehézkesebb működés miatt. Legközelebb ezt úgy csinálnám, hogy eldobva az egómat külső tanácsadói segítséget kérnék, ami komplexen ad egy képet a lehetőségeimről, ami segít, hogy milyen ütemezésben mit tegyek annak érdekében, hogy a tényleges céges növekedési célokat elérjük.

Ne nekem kelljen kitalálnom, hogy milyen eszközöket vehetek/vegyek ehhez igénybe, hogyan vezessem be úgy, hogy a folyamatos üzletmenetet se akadályozzam, ráadásul a létező emberi erőforrásokat is hatékonyan használjam, hogy hogyan motiváljam, tegyem érdekelté a munkatársaimat is a bevezetett rendszerek tényleges használatában, és mindezt hogyan valósítsam meg.

Végül mégis jó döntésnek bizonyult konzultálni az iNNOVUS profi szakértőivel, mert nélkülük a növekedés csapdájában végeztük volna. Ők segítettek a folyamatokat átlátni, rendberakni és ami nagyon fontos: automatizálni és ezzel együtt az emberi erőforrásainkat a hullámvasút jellegű működésből az optimalizálás felé terelni.